مقالات

جشن میوه‌های مختلف در تهیه مربا

مربا از میوه‌های مختلف و شکر درست می‌شود و دنیای متنوع و رنگارنگی دارد. انواع مربا که طعم شیرینی دارند، یکی از گزینه‌های خوشمزه در منوی صبحانه به‌حساب می‌آیند. به دلیل استقبال مردم از انواع مربا در اسنپ مارکت، طیف گسترده‌ای از مربا با بهترین برندهای موجود، در اختیار خریداران قرار گرفته است و شما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را به سبد خریدتان اضافه کنید.

انواع مرباهای موسوی از شاتوت گرفته تا کیوی، مربای بالنگ خوشاب و مربای آلبالو رازک از پرفروش‌ترین برندهای موجود هستند.

چند دستور ساده برای تهیه مربا

مقداری توت‌فرنگی، آلبالو و تمشک در یخچال خانه می‌تواند یک شیشه مربای هوس‌انگیز را به شما هدیه دهد. طرز تهیه مربا بسیار آسان است و روش‌های مختلفی برای درست‌کردن آن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.بهترین مرباها تعادل را بین سه ماده تشکیل‌دهنده آن‌ها یعنی میوه، شکر و اسید نگه می‌دارند. میوه مرتبط هر فصل با اسیدی مانند آبلیمو و شکر غلیظ آغشته و سپس روی حرارت پخته می‌شود. دستیابی به نسبت‌های مناسب در تهیه مربا، نقطه کلیدی این فرایند است.

طرز تهیه مربای توت ‌فرنگی

مربای توت‌فرنگی یکی از محبوب‌ترین انواع مربا در میان ایرانی‌هاست. با رسیدن فصل بهار و تابستان، بساط تهیه این مربا در خانه‌ها باز می‌شود. برای داشتن یک مربای خوشمزه می‌‌توانید از دستور زیر استفاده کنید.

مواد لازم برای یک شیشه مربا

  • 500 گرم توت‌فرنگی
  • 500 گرم شکر
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش

مراحل پخت مربا

  1. برای تهیه مربای توت‌فرنگی ابتدا لازم است گلبرگ‌های اضافی توت‌فرنگی را جدا کنید و بعد آن‌ها را بشویید.
  2. آن‌ها را با دستمال خشک کنید.
  3. اگر توت‌فرنگی‌ها کاملا خشک نشوند، آب به داخلشان می‌رود و مزه آن‌ها تغییر می‌کند. نصف توت‌فرنگی‌ها را داخل یک قابلمه بریزید.
  4. نصف شکر را روی توت‌فرنگی‌ها پخش کنید و بعد از آن، قابلمه را با لایه دوم توت‌فرنگی و شکر بپوشانید.
  5. قابلمه را داخل یخچال بگذارید و 12 ساعت فرصت دهید تا توت‌فرنگی‌ها آب بیندازند.
  6. بعد از این‌که توت‌فرنگی‌ها آب انداختند، ظرف را روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش بیاید.
  7. در هنگام پخت مربا‌ها، در ظرف را نگذارید. بعد از گذشت 20 دقیقه توت‌فرنگی‌ها به غلظت می‌رسند. در هنگام جوشیدن مربا می‌توانید کف ایجادشده روی ظرف را بردارید.
  8. برای این‌که ببینید مربا به قوام کافی رسیده است یا خیر، مقداری از شهد مربا را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. اگر شهد ته‌نشین شد، این معنی را می‌دهد که مربا به قوام مطلوب رسیده است. بعد از برداشتن قابلمه از روی حرارت، آبلیمو را به آن اضافه کنید. آبلیمو مانع از شکرک‌زدن مربا می‌شود.

طرز تهیه مربای آلبالو

برای تهیه این مربا شما به 1 کیلوگرم آلبالوی بدون هسته و 900 گرم شکر نیاز دارید. بعد از ریختن آلبالوها و شکر در یک قابلمه، بگذارید آلبالوها آب بیندازد. سپس مواد را روی حرارت بگذارید تا مربای شما آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *